2010. április 14., szerda

Vegán brassói


Míg húsevő voltam, valahogy sosem tartozott a brassói aprópecsenye a kedvenceim közé. Azonban vega formában, vagyis szójakockával készítve ínycsiklandozó ebéd, vagy vacsora. Nagyon szeretem. Van benne zöldség(rost), fehérje(szója) és szénhidrát(burgonya), na meg kellő mennyiségű kiváló minőségű zsiradék(olívaolaj) tehát nyugodtak lehetünk afelől, ha ez kerül az asztalra gyermekünket megfelelően tápláljuk. Gyors, finom, és nagyon tápláló is.
Hozzávalók:

-1 csomag(2oog) nemgénmanipulált szójakocka
-1kg sütnivaló burgonya
-1 közepes vöröshagyma
-6 gerezd fokhagyma
-1 doboz zöldborsókonzerv
-olíva- vagy repceolaj a sütéshez
-fűszerek

Elkészítés:
A szójakockákat vegamixes-sós vízben felrakom főni kb 1o-15 percre.
Addig meghámozom a vöröshagymát, a burgonyákat és kockára vágom mindkettőt.
A hagymát egy nagy lábasban, vagy wokban megdinsztelem, addig a burgonyakockákat kisütöm, papírtörlőre szedem. A lecsepegtetett, kinyomkodott szójakockákat összekeverem a dinsztelt hagymával, belenyomom a fokhagymákat, ízlés szerint fűszerezem. Miután az összes burgonyát kisütöttem, hozzáadom a hagymás-fokhagymás fűszeres, szójakockás keverékhez, és jól alaposan elkeverem. Jön hozzá a borsó, és még vagy 8-1o percig összesütöm, folyamatosan kevergetve.
És kész is. Jó étvágyat!:)

2 megjegyzés:

LiliNortianyu írta...

Nagyon jól néz ki!Én még csak egyszer próbálkoztam a szójakockával,pörköltet készítettem belőle,de túl puha volt és gusztustalan.Igaz,ez már vagy tíz éve volt,mégsem mertem azóta használni.Most kedvet kaptam hozzá.Ennek milyen az állaga?Van olyan stabil,mint az igazi hús?

Great írta...

sztem pont ugyanolyan. mondjuk elszoktam mar az igazi hustol, de ez a fajta nem is ragos, nem is esik szet. szinte ugyanolyan az allaga, mint a husnak. szerintem erdemes tenned egy probat :)