2010. április 14., szerda

Szülinapi torta

Nagyon fincsi,egyszerű és a gyerekek imádják.A tetejére a lapot külön rendeltem.Létezik ehető ostyalap,amihez adnak zselét is.Ez a mostani valami cukormázas lap volt.Csak rá kellett helyezni.Nagyon mutatós.Lehet rá zselét is tenni.A tavalyi torta stabarkkal készült (zselatin helyett egy egészségesebb megoldás).Akkor  meggybefőtt volt a tortán,és annak e levéből készítettem a zyelét a tetejére.

Hozzávalók a piskótához:
  • 5 egész tojás
  • 20 dkg nádcukor
  • 5 ek hideg víz
  • 15dkg tönköly finomliszt
  • fél csomag foszfátmentes sütőpor
  • egy csomag főzős (pl. alnatura) vaníliás pudingpor (ha kakaós piskóta alapot szeretnénk,akkor csokis pudingport használjunk
A tojást a cukorral és a vízzel gyors fordulaton fehéredésig habosítom(kb. 5 perc).Egy edénybe szitálom a lisztet,sütőportpudingport,összekeverem és apránként a felvert tésztához öntöm.Előmelegített 175°C-os sütőben (légkeveréses program) 25-30 percig sütjük.A piskóta alá érdemes sütőpapírt tenni.

A töltelékhez:
  • 50 dkg gyümölcs én most jól lecsepegtetett mirelitt erdei vegyes gyümit használtam
  • 1 zacskó vaníliás pudingpor
  • 25 dkg ráma margarin
  • 20 dkg porcukor (nád)
  • 3 dl növényi tej (zab)
  • 3 ek gríz(tönköly)
  • habtejszín a díszítéshez (növényi)
  • esetleg cukordísz


Krémkészítés: A tejből és grízből tejbegrízt készítek. Mivel én főzős pudingport használtam,azt is beletettem.Ha szükséges egy kis vízzel hígíthatóA cukrot és a rámamargarint habosra kikeverem, és ha kihűlt, a tejbegrízt hozzáadom. Jól összedolgozom(ha nem főzös porunk van,akkor  a vanília pudingport itt adjuk hozzá).

A kész piskótát kettévágom, az alsó lapot megtöltöm a krém háromnegyed részével. Befedem a gyümölcsszemekkel/a tetejére hagyunk díszítés céljára/, ráteszem a tortalap másik felét. A torta tetejére rákenem a maradék krémet.Egy napra hűtőbe teszem.(de minimum pár órára)
Eredeti recept az Egy csepp méz blogon

Nincsenek megjegyzések: